Nógrádi Méhészbolt

Panaszeljárási rendelet

www.apiprodukt.sk internetes oldal (webáruház)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FIGYELMEZTETÉS! Személyi okokból szombaton nem foglalkozunk reklamációkkal. Megkérjük vásárlóinkat, hogy a reklamációkat személyesen csak munkanapokon (hétfőtől péntekig) szíveskedjenek leadni. Megértésüket köszönjük.

  1. Ez a panaszeljárási rendelet részét alkotja az Általános kereskedelmi feltételnek és kiegészíti azokat, amelyek a weboldalon található e-shopon keresztül történő áruértékesítést szabályozzák, és leírják a fogyasztó és kereskedő, valamint a vásárló (azonosító számmal rendelkező vállalkozó) és a kereskedő közötti együttműködést, a termék esetleges hibáira, alkalmazására és igényeire.
  2. Kereskedő APIPRODUKT s.r.o., Besztrecebányai  nyilvántartást vezető cégbíróság, sz. 15632/S, bekezdés: Sro Adószám: 44496273, Cégjegyzékszám: 2022711482, közösségi adószám: SK2022711482 §4 szerint, székhelye: J.A Komenského 68, Želovce 991 06, Slovenská republika, ügyvezető: Ing. Ján Furák 
  3. Eladónak tekinthető az a személy is, aki a szerződés megkötésénél és fogyasztói szerződés betartása közben a vállalkozás tárgyát végzi el, vagy az a személy, aki az Ő nevében vagy számlája alatt lép fel. Ez eladó továbbá az a személy is, aki:
    1. az e-kereskedelmi rendszer szolgáltatója, amelyet az eladó honlapján működtet (a továbbiakban „webáruház” vagy csupán „e-shop“).
    2. az információs rendszer üzemeltetője /az információs rendszerek a 136/2014 sz. törvényének értelmében a személyes adatok védelméről szóló törvény alapján és annak későbbi módosításai szerint.
  4. Minden magány vagy jogi személy vásárlónak tekinthető, aki kitöltötte és elküldte a megrendelést az internetes oldalon keresztül, kapott elektronikus levelet annak elfogadásáról és kifizette a termék árát.  
  5. Szintén mindenki vásárlónak tekinthető, aki telefonon vagy elektronikus levél útján adta le a megrendelését, és elfogadta az elektronikus úton elküldött árajánlatot és együtt értett ezekkel az Általános kereskedelmi feltételekkel.  
  6. Fogyasztónak számít az a magán személy, aki a szerződés megkötésénél és teljesítésénél nem jár el üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében. Fogyasztóvédelmi 108/2024-es törvény, hatályba lépése 2024. 07.01.
  7. Fogyasztónak, sem vállalati ügyfélnek nem minősül, az, aki a cég számára vásárol (a megrendelés során feltünteti az adószámát, cégjegyzékszámát stb.). Az ilyen ügyfél és az eladó közti viszonyra ugyanis nem a Polgári törvénykönyv vonatkozik, hanem a Kereskedelmi Törvénykönyv
  8. Fogyasztónak nem tekinthetőek azok a magány személyek, akik a termékeket a saját vállalkozásuk teljesítésére használnák.  
  9. A fogyasztó köteles áttanulmányozni a panaszeljárási rendeletet és az Általános kereskedelmi feltételeket még a termékek megvásárlása előtt. A termékek megrendelésével igazolja a panaszeljárási rendelet és az Általános kereskedelmi feltételek áttanulmányozását.
  10. A kereskedő minden megvásárolt termékhez számlát (nyugtát) állít ki. Abban az esetben, ha a termékhez nincs hozzákapcsolva a garancialevél, az adott számla tekinthető annak (továbbá „garancialevél”).
  11. Az említett rendelkezések nem vonatkoznak arra a fogyasztóra, aki nem fogyasztó, hanem olyan személy, aki üzleti célból, nem pedig személyes fogyasztása céljából vásárol árut; a termékhibákért való felelősségre ebben az esetben a Kereskedelmi törvénykönyv 422.-es törvénye és azt követő §-ok rendelkezései a mérvadók.
  12. A kereskedő a fogyasztói panaszokat a Szlovák Köztársaság jogszabályai alapján ítéli meg, különös tekintettel a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvre és a rá vonatkozó jogszabályait illetően, főként a 108/2024-es törvény alapján.
  13. A  kereskedő a fogyasztót még a vásárlás előtt figyelmezteti a:
  • a kereskedő felelősségéről a termék hibáiért (Ptk. 622-624. § szerint),
  • a panaszok, reklamációk, javaslatok benyújtásának és kezelésének rendjéről,
  • hol nyújtható be a panasz, különösen akkor, ha a panasz feldolgozásának helye eltér a vállalkozásának vagy a telephelyének székhelyétől,
  • garanciális javítások elvégzése (jogosult szerviz stb.).
  1. Abban az esetben, ha a megvásárolt terméknél meghibásodás merül fel, a fogyasztó jogosult a panasz benyújtására, akkor is, ha az ellenbe van a fogyasztói szerződésben foglaltakkal. A megfelelő panasz felülvizsgáláthoz szükséges, hogy az adott termék tiszta és teljes legyen és összhangba legyen a higiéniai eljárásokkal vagy az általános higiéniai elvekkel.

 

A fogyasztó köteles betartani az általánosan ismert feltételeken kívül a garancia levélben megfogalmazott feltételeket is, úgy használni és karbantartani, hogy fenn maradjon annak élettartama, nem törheti fel a zárokat, ha a termék tartalmazza azokat.

 

  1. Garancia ideje: Minden polgári jogokkal kapcsolatos termék vásárlása során a garancia ideje a Szlovák Köztársaság jogi előírásai alapján 24 hónap, ha a SzK jogi előírásai ezt nem határozzák meg másként a konkrét termékektől függően.

Abban az esetben, ha az árusított terméken fel van tüntetve a szavatossága, a garancia nem ér végett ennek az időtartamnak a lejárata előtt.  Az eladó meghosszabbíthatja a törvény által megszabott időtartamot. A garancia lejárati idejének meghosszabbítását a garancia levélen találja meg. Abban az esetben, ha a garancia levélen nincs kijelölve a garancia lejárati ideje, akkor a garancia 24 hónapig érvényes.  A garancia ideje a törvényes időtartamból (24 hónap) és az esetleges meghosszabbításból áll. A törvényes garancia idején belül a garanciákat a Polgári törvénykönyv 40/1964 sz. törvény §619-627 adja meg. (Meghosszabbított időtartamnál a reklamációt csak ezzel a törvénnyel szembe vizsgálják felül.

  1. Garancia ideje a vállalati ügyfelek számára: Vállalati ügyfelek esetében a jótállás időtartama 12 hónap, kivéve, ha az eladó és a vállalati ügyfél hosszabb jótállási időről állapodik meg.
  2. Használt és hibás termékre vonatkozó reklamáció: Használt vagy hibás áruk értékesítése során a kereskedőnek egyértelműen jeleznie kell, hogy hibás vagy használt termékről van szó. A kereskedő köteles a fogyasztót a hibáról értesíteni. Használt és hibás termékek esetén a kereskedő nem vállal felelősséget azok használatából, elhasználódásából eredő hibákért, amelyekről a vevőt az eladáskor tájékoztatták. Alacsonyabb áron értékesített áruk esetén nem vállal felelősséget olyan hibáért, amiért alacsonyabb árat alkudtak ki.
  3. A vállalati ügyfelek által vásárolt valamennyi termékre, üzleti kapcsolat alapján (a Kereskedelmi törvénykönyv értelmében) a minőségi garanciának nevezett jótállási időt az eladó 12 hónapra (szóval tizenkét hónapra) állapítja meg).
  4.  A fogyasztó jótállási időn belüli hibáiért való felelősségvállalási joga megszűnik, ha azt a jótállási időn belül nem gyakorolja.

18. Garancia feltételei: A kereskedő felelős azért, hogy a termék az értékesítés során a megadott minőségben, mennyiségben, méretben és tömegben megfeleljen. A terméknek hibamentesnek kell lennie, és meg kell felelnie az erre vonatkozó műszaki szabványoknak. A kereskedő felel azokért a hibákért, amelyek az eladott termék vevő általi átvételekor jelentkeznek, valamint a jótállási idő alatt felmerült hibákért.

A garancia nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyek a termék nem rendeltetésszerű használatából, vagy vis maior, természeti károkból stb. eredően keletkeztek.

 Továbbá a garancia nem terjed ki a nem megfelelő kezelésből, a szakszerűtlen vagy nem megfelelő kezelésből, használatból és beszerelésből adódó hibákra, amelyek a használati útmutatóban benne foglaltakkal szemben ellentétben vannak. Továbbá a garancia nem terjed ki a következők által okozott károkra:

  1. Garancia kivételei:
  •  a termék mechanikus károsodása
  •  nem megfelelő környezetben használt termék meghibásodása
  •  túlterhelés által okozott meghibásodás, vagy az általános használati elvekkel ellentétben való használat során létrejött meghibásodás
  •  szakszerűtlen beavatkozások, paraméterek megváltoztatásával okozott hibák
  1. A jótállási idő nem számít, addig az időpontig, amikor a vevő köteles volt a terméket átvenni. Az áru cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételének napjától kezdődik újra.
  2. Ha a kereskedő a termék vásárlásakor az eladott áru mellé további árut ingyenesen ajándékoz a vásárlónak, a vásárlón múlik, hogy elfogadja-e a felajánlott ajándékot. Az ajándék azonban nem számít eladott terméknek, ezért annak esetleges hibáiért a kereskedő nem vállal felelősséget. Ha a vevőnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől (visszatérítés), a vásárló köteles visszaadni a kereskedőnek mindent, amit kapott, pl. ajándékba kapott terméket is.
  3. Panasztétel lehetősége:
  • az alábbi címen: APIPRODUKT s.r.o., J. A. Komenského 67, 991 06 Želovce, SR

(szükséges igazolni, hogy a terméket a kereskedőnél vásárolta, és vonatkozik rá a garancia. A törvény nem szabja meg, milyen módon igazolják ezt. A kereskedő a számlát vagy garancialevelet ajánlja felmutatni).

  • postai úton: az alábbi címen: APIPRODUKT s.r.o., J. A. Komenského 67, 991 06 Želovce, SR (szükséges igazolni, hogy a terméket a kereskedőnél vásárolta, és vonatkozik rá a garancia. A törvény nem szabja meg, milyen módon igazolják ezt. A kereskedő a számlát vagy garancialevelet ajánlja felmutatni).
  1. A kereskedő javasolja (nem kötelezi) a reklamáció benyújtása előtt, hogy a vevő telefonon vagy elektronikus úton vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel, aki ismételten tájékoztatja a reklamáció minden lényeges részletéről, a reklamáció lehetőségeiről és módjairól:
  • telefonon: +421474893114
  • e-mailben: info@apiprodukt.sk
  1. A kereskedő tájékoztatja, hogy a reklamáció benyújtására fel lehet használni a panaszeljárás benyújtására használható űrlapot, amely a kereskedő honlapján található meg.
  2. Arra, hogy a fogyasztó a megvásárolt termék hibájára hivatkozhasson, elegendő igazolni, hogy a terméket az adott kereskedőnél vásárolta, és még nem járt le a garancia ideje. A törvény nem írja elő, hogy milyen okirattal kell ezt igazolni. A Polgári Törvénykönyv kimondja (620. §), hogy ha a dolog természete ezt lehetővé teszi, akkor a garancialevél helyett elegendő a vásárlást igazoló nyugtát kiállítani, de a vevő kérésére a kereskedő köteles írásbeli garanciát adni (garancialevél). Ebből fakadóan, hogy ha a kereskedő a vásárlási bizonylaton kívül más (részletesebb) információt nem ad meg a termékről, és a törvényben megadott hosszabb garanciát sem vállal, a jótállás és a számla követelése a termékhiba bejelentésekor bizonyos esetekben megkétszeresedig – abban az esetben, ha a jótállás a kereskedőhöz van benyújtva- nem a jótállási szervizben. Ha a fogyasztó igényt tart a hiba kijavítására vagy a hibás termék kifogástalan cseréjére, nincs szükség a pénztárból kiállított nyugtára. A kereskedő nem tagadhatja meg a fogyasztó reklamációjának elfogadását, ha a fogyasztó bizonyítani tudja, hogy a hibás terméket a kereskedőtől vásárolta, és az a szavatossági időn belül van.
  3. Kicserélt termékre vonatkozó garancia: az új termék átvételének napjától lép érvénybe az új garancia idő.
  4. Panaszeljárás módja: abban az esetben, ha eltávolítható meghibásodásról van szó, a fogyasztónak joga van a hiba rendes, ingyenes, időbeni hiba eltávolításra. A kereskedő köteles a hibát azonnal eltávolítani.
  5. A fogyasztó követelheti a hiba eltávolítás helyett a termék cseréjét igényelni, vagy a meghibásodás a termék részét alkotja csak, akkor az adott rész cseréjét, ha ez a kereskedőnek nem okoz indokolatlan költségeket.
  6. A kereskedő mindig kicserélheti a hibás terméket hibátlanra a kár eltávolítása helyett, ha ezzel a fogyasztónak nem okoz semmilyen komolyabb kárt.
  7. Abban az esetben, ha olyan kárról van szó, ami eltávolíthatatlan, vagy akadályozza a termék szakszerű használatát a fogyasztónak fenn áll a joga a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való visszalépésre.
  8. Ugyanezek a jogok megilletik a fogyasztót is, ha eltávolítható hibákról van szó, vagy, ha a hiba javítás után újból felmerül vagy több hiba esetén a fogyasztó nem tudja a terméket használni.
  9. Abban az esetben, ha eltávolíthatatlan hibáról van szó, a fogyasztónak joga van bizonyos árengedményre a termék árából.
  10. Alacsonyabb áron értékesített termék meghibásodásáért a kereskedő felel a fogyasztó a termék csere helyett bizonyos árengedményre jogosult.  Ha javíthatatlan hibáról van szó, amely nem akadályozza az áru rendeltetésszerű használatát a fogyasztó jogosult egy bizonyos árengedményre a termék árából.
  11. Abban az esetben, ha a fogyasztó jogosult a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való visszalépésre (pénz visszatérítése), a fogyasztótól függ melyik jogával fog élni. Amint azonban e jogok valamelyikét választja, ezt a választást már egyoldalúan nem változtathatja meg.
  12. A fogyasztó panasz benyújtását követően, a kereskedő vagy az ő által megbízott személy köteles a fogyasztót tájékoztatni a jogairól.
  13. Abban az esetben, ha a szerződés több tétel vásárlására vonatkozik, a vevő csak a hibás terméktől léphet vissza. A többi terméket illetően csak akkor léphet vissza a szerződéstől, ha a többi tételt nem lehet használni a meghibásodott termék nélkül.
  14. A panaszkezelés módjának meghatározása: A fogyasztó döntése alapján, aki él a jogaival, a kereskedő köteles meghatározni a panaszeljárás kezelési módját:
  • azonnal,
  • bonyolultabb esetben legkésőbb 3 munkanapon belül a panaszeljárás benyújtásától
  • indokolt esetben, főként, ha a termék vagy szolgáltatás komplex műszaki értékelést igényel, legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül.
  1. A panaszeljárás módjának megoldása után a panasz azonnali feldolgozásra kerül, indokolt esetekben a panasz a későbbiekben is feldolgozható; a panasz feldolgozása azonban nem tarthat tovább, mint 30 nap a panasz benyújtásának napjától.
  2. A fogyasztóvédelmi törvény § 18 4.-ik bekezdése alapján a kereskedő köteles 30 napon belül feldolgozni a panaszeljárást, attól függetlenül, hogy a fogyasztó milyen módon vásárolta meg a terméket.
  3. Panaszeljárás feldolgozásának minősül: a fogyasztóvédelmi törvény § 2 m) betűje alapján a panaszkezelés a kijavított termék átadásával, a termék cseréjével, a termék vételárának visszaküldésével, a termék árából megfelelő árengedmény megfizetésével a panaszeljárás lefolytatását jelenti, továbbá írásbeli felhívás a teljesítés átvételére vagy annak indokolt elutasítása.  A Ptk. § 122 1. bekezdése alapján a napokban meghatározott időszak kezdete a meghatározó eseményt követő napon kezdődik.
  4. A panasz feldolgozás határidőjének lejárta után a fogyasztónak jogában áll visszalépni az adásvételi szerződéstől, vagy jogában áll a termék cseréjét kérni.
  5. Panaszeljárás a vételtől számítandó 12 hónapon belül: ha a fogyasztó a panaszeljárást a vételtől számított első 12 hónapban nyújtja be, a kereskedő csak szakember véleménye alapján utasíthatja el azt; a felülvizsgálat eredményétől függetlenül a fogyasztót nem lehet kötelezi a szakértői értékelés költségeinek vagy a szakértői értékeléshez kapcsolódó egyéb költségek megfizetésére. A kereskedő köteles a fogyasztónak átadni az elutasítását igazoló nyilatkozatott - szakértői értékelés másolatát, legkésőbb a reklamáció feldolgozásától számított 14 napon belül.
  6. Panaszeljárás a vételtől számítandó 12 hónap eltelte után: ha a fogyasztó a vételtől számított 12 hónap elteltével nyújtja be a panaszeljárást, és a kereskedő azt elutasítja, a reklamációt feldolgozó köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a fogyasztó kinek küldheti el a terméket szakértői értékelésre. Ha a terméket kijelölt személynek szakértői értékelésre küldik, a szakértői értékelés költsége, valamint minden egyéb ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költség a kereskedőt terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a fogyasztó szakmai elbírálással bizonyítja a kereskedő felelősségét hiba miatt, a kereskedő köteles a fogyasztóra a panaszeljárás benyújtásától számított 14 napon belül megtéríteni az összes szakértői értékeléssel kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. Az ismételt panaszeljárás nem utasítható el.
  7. Szakértői értékelés költségei: Ha a fogyasztó az árut szakértői értékelésre küldi el, az  erre a célra kijelölt személynek, a szakértői értékelés költsége, valamint minden egyéb ezzel  kapcsolatos költség minden esetben az eladót terheli, tehát a teljes jótállási idő alatt, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha azonban az árut a kijelölt személytől eltérő személynek, azaz szakértőnek vagy felhatalmazottnak, bejelentett vagy akkreditált személynek küldik szakértői értékelésre, a szakértői értékelés költségeit, valamint minden egyéb, ezzel kapcsolatos felmerült költséget az eladó csak akkor köteles a fogyasztónak megtéríteni, ha a szakértői értékelés igazolja az eladó felelősségét a reklamált hiba miatt, és ezt a panaszeljárás ismételt benyújtásától számított 14 napon belül.
  1. Szakértői értékelés tartalma:
  • szakértői értékelést elvégző személy azonosítása,
  • vizsgált termék pontos azonosítása (sorozatszám vagy gyártási szám),
  • a termék állapotának leírása,
  • értékelés eredménye,
  • a szekértői értékelés kiállításának dátuma.
  1. Szakértői értékelést csak olyan személy végezheti el, aki:
  • a szakértőkről, tolmácsokról és fordítókról szóló 382/2004-es törvény szerint tekinthető szakértőnek.
  • meghatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy - a 11. § 1. bek., § 2. 1. bek. f) betűje és a 264/1999-es törvény 22. § 4. bek., továbbá a 90/1998-as törvény 15. §-a alapján
  • hivatalos szerviz (a gyártó által garanciális javítások elvégzésére felhatalmazott személy).
  1. A kereskedő köteles a panaszeljárás benyújtásakor a fogyasztónak kiállítani egy igazolást. Ez az igazolás a panaszprotokoll másolata. A panaszprotokoll a kereskedő és a fogyasztó elérhetőségein kívül tartalmazza a hiba, károsodás leírását és azt, hogy a fogyasztó javítást, cserét vagy szerződéstől való visszalépést igényel-e vagy esetleg árengedményt a vételárból a meghibásodás nemétől függően, továbbá a panaszeljárás benyújtásának dátumát is.
  2. Abban az esetben, ha a panaszeljárás távúton van beadva, pl. telefonon, a kereskedő  köteles a panaszeljárás benyújtását igazoló nyomtatványt a fogyasztónak minél hamarébb elküldeni, legkésőbb a panaszeljárás feldolgozásáról szóló dokumentummal együtt.
  3. A panaszeljárás benyújtását igazoló nyomtatványt nem szükséges postázni, ha a fogyasztó más módon is fel tudja mutatni a panaszeljárás benyújtását, pl. e-mailben.
  4. A kereskedő köteles a panaszeljárás benyújtását igazoló nyomtatványt kiállítani, legkésőbb a panaszeljárás benyújtásától számított 30 napon belül. Ez az írásos dokumentum a panaszprotokoll másolata a reklamáció feldolgozására szolgáló kitöltött mezővel, a reklamáció feldolgozásáról szóló írásos értesítést tartalmazó levél, vagy a reklamáció feldolgozásával kapcsolatos információkat tartalmazó SMS vagy e-mail.
  5. Az érvényes reklamáció feldolgozása után a jótállási idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik. Jogosulatlan reklamáció esetén a jótállási idő nem hosszabbodik meg. Ha a panaszt cserével rendezték, a következő lehetséges panaszeljárás a termék első panaszeljárásának tekinthető.
  6. Fogyasztó együttműködése: Fogyasztó köteles az eladónak, ill. felhatalmazott szerviznek, késedelem nélkül együttműködést nyújtani a reklamált hiba fennállásának ellenőrzése és elhárítása érdekében (beleértve a termék megfelelő szükséges vizsgálatát vagy szétszerelését). A fogyasztó köteles továbbá a terméket higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek megfelelő csomagolásban tisztán szállítani, beleértve annak minden alkatrészét és tartozékát, amely lehetővé teszi az ellenőrzést és a hiba elhárítását.
  7. A fogyasztó köteles a garanciális javításból visszatért terméket legkésőbb az erről szóló tájékoztatást számító egy hónapon belül átvenni.
  8. Ha a fogyasztó az átvétel napjától számított hat hónapon belül nem veszi át a terméket, az eladó eladhatja a terméket. Ha nagyobb értékű áruról van szó, az eladó előre értesíti a fogyasztót a tervezett eladásról, és további határidőt ad neki a termék átvételére. Az eladó haladéktalanul az értékesítést követően kifizeti a fogyasztónak a tárgy eladásából származó bevételt, az általa annak tárolására és értékesítésére szándékosan fordított költségek levonása után, ha a fogyasztó a meghatározott határidőn belül él a bevételből való részesedés jogával, amelyről az eladó a tervezetett eladásról szóló értesítő levelében értesítő őt erről a lépésről. Az eladó megsemmisítheti a terméket saját költségeire, ha a további értékesítés nem volt lehetséges, vagy, ha az értékesítésből származó bevétel nem volt elegendő az eladó által a tárgy megőrzésére szándékosan fordított költségek fedezésére sem.
  9. Egyetlen jogszabály előírása sem kötelezi az eladót arra, hogy a panasz feldolgozása alatt csereárut biztosítson a fogyasztónak.
  10. Panasz vállalati ügyfél esetén: vállalati ügyfél (nem fogyasztó) panasza esetén - ilyen jogviszonyt nem a fogyasztóvédelmi törvény vagy a Ptk. szabályozza, hanem a Kereskedelmi Törvénykönyv.
  11. A kereskedő a fogyasztót tájékoztatja a felügyelő szervekről, aki ebben az esetben: a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
  12. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, mint belső piac-ellenőrző szerv nem a panaszok megalapozottságát vizsgálja, hanem csak azt, hogy a fogyasztóvédelmi törvényből eredő, a panasztételre vonatkozó valamennyi jogi feltétel teljesült-e.
  13. Egyéb felügyeleti hatóságok, az webáruházon keresztül kínált termékektől vagy szolgáltatásoktól függően, lehetnek:
  • Az Állami Állategészségügyi és Élelmiszerügyi Hivatal
  •  Regionális Népegészségügyi Hivatal
  1. A webáruházon keresztül való jogok gyakorlása: A webáruházon keresztül vásárolt termékekkel kapcsolatos igények érvényesítése a webáruház Panaszszabályzatában foglaltak szerint történik.

Az alternatív online vitarendezés információi (RSO) a webáruház számára

  1. Az eladó ez által értesíti az ügyfeleket (fogyasztókat), hogy 2016. február 1.-tól hatályba lépett a 391/2015 törvény az alternatív vitarendezésről a fogyasztókkal és annak későbbi módosításáról. 
  2. A törvény célja egy új lehetőség a fogyasztók számára hatékonyabban, gyorsabban, kevésbé formális úton és főként díjmentesen, ill. minimális költségekkel megoldani a vitákat az eladóval szemben. Békés probléma megoldásról van szó, ill. megegyezésről a fogyasztó és az eladó között a probléma megoldásáról, amely mindkét fél beleegyezése után kötelező jogi dokumentummá válik. 
  3. Az alternatív vitarendezés szerve a törvény szerint a Hálózati szektorokért felelős hatóság, az Elektronikus Hírközlési és Postai Szolgáltatás Hatósága és a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség.  A Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség az ún. maradó hivatalként is jelen van, abban, hogy jogosult olyan viták rendezésére is, amelyekre más hivataloknak nincs kompetenciájuk, a szerződésből fakadó vitákon és a pénzügyi szolgáltatásból fakadó vitákon kívül.   
  4. Az alternatív vitarendezés törvényének   391/2015 sz. törvény §11 szerint és annak későbbi módosítások alapján a fogyasztónak joga van kérvénnyel fordulni az eladóhoz a probléma eltávolítására, ha szerinte a reklamáció nem volt olyan módon elintézve, ahogy azt ő gondolta, vagy ha azt feltételezi, hogy az eladó megsértette a törvényt.
  5.  A fogyasztónak joga van az alternatív vitarendezéssel foglalkozó hatósághoz fordulni, abban az esetben ha a vita tárgyának értéke meghaladja a 20,- € . A jog nem csak a „hazai” vitákra, hanem a „határon túli” vitákra is vonatkozik, tehát a külföldi fogyasztókra és eladókra a SzK területén.
  6. Az alternatív vitát elrendező hatóság a vitát 90 napon belül az elkezdésétől lezárja, miközben a lejárati idő meghosszabbításáról 30 nappal (ismételve is) értesíti a feladót. 
  7. Abban az esetben, ha a fogyasztó nem lesz megelégedve az eladó által elrendezett reklamáció folyamatával vagy az másként sértette meg a jogait, élhet a lehetőséggel és javaslatot tehet a bizonyos hatóságoknál. Ez nem zárja ki azt a lehetőségét, hogy bíróságon keresztül rendezze a vitát. Azért, hogy a vita rendezése simán történjen a törvény kötelező együttműködést kérvényez az eladó oldaláról.  

Szlovák Kereskedelmi Felügyelete, Központi Felügyelőség, Nemzetközi Kapcsolatok Osztálya és az alternatív fogyasztói vitarendezés, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, SR.

web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

email: ars@soi.sk, adr@soi.sk 

  1. Alternatív vitarendezés szerve:
  1. A javaslatot a fogyasztó az alternatív fogyasztói vitarendezés 391/2015 sz. törvényének §12 és annak későbbi módosítása alapján adható fel, elektronikusan is az online vitarendezés (RSO) oldalán:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
  2. Az alternatív vitarendezés csupán a magány személyek számára fenntartott, nem a vásárló vállalkozók számára.  A vita rendezése a fogyasztó és az eladó között van folyamatban, akik megkötötték a távszerződést és a vita tárgyának értéke meghaladja a 20,-€.
  3. Az eladó ezáltal értesíti a fogyasztókat arról is, hogy a kérvényeket, javaslatokat, indítványokat a viták megelőzésére egyénként, elektronikus úton a következő e-mail címen:  info@apiprodukt.sk nyújtsák be.

 

A panaszeljárási rendelet hatályba lépésének dátuma 2024. 07. 01.